Home

Wednesday, October 19, 2011

Kami Bertiga...mungkin bertambah??


Lama tidak berkongsi tentang keluarga dalam blog "parenting" ini. Urusan kerja dan keluarga menghadkan aku untuk terus bercerita tentang dunia kekeluargaan. Iman kini telah setahun pada 1 Oktober yang lepas, makin besar, makin cantik dan makin cerdik. Esok kami bertiga akan bercuti di Sabah dan ini percubaan untuk Iman membiasakan diri dengan ibu dan papa yang kaki berjalan. Iman sehingga hari masih "breast feed" walaupun kuantiti tak sekerap dulu sebab pengeluaran sedikit terjejas. Orang dulu kata, jika ibu hamil pengeluaran susu akan berkurangan. Sejauh mana fakta ini aku masih belum menemui artikel saintifik berkenaannya. Kalau papa diluar di sana ada fakta berkenaan isu tadi bolehlah berkongsi dengan saya. Sebab ibu iman telah disahkan mengandung dan kandungannya berusia hampir 3 bulan dan InsyaAllah aku akan dapat zuriat kedua pada bulan lima tahun 2012. Aku akan memantapkan lagi ilmu-ilmu keibubapaan ini untuk masa depan anak-anak aku. Baru-baru aku ada membeli buku karangan Zaid Mohamad untuk menambhakan lagi ilmu didada. Pada aku untuk ibu bapa di luar sana, belilah buku ini sebab banyak tip dan kaedah untuk membentuk anak-anak (psstt...aku takda kaitan tau dengan pengarang tu).

Seperti dulu juga, aku meminta supaya Ibu Iman makan makanan yang berkhasiat, cuma kali ini aku hendak cari makanan tambahan untuk perkembangan otak. Masih belum jumpa lagi yang boleh dan sesuai untuk Ibu Iman dan juga kandungannya. Paling yang aku tekankan ialah bacaan surah suci Al-Quran bagi memberi kekuataan secara spritual kepada Ibu Iman dan juga kandungannya.



Scan yang dibuat di klinik sebab hendak tahu "EDD" (estimate due date) untuk bakal Iman Jr. Aku bersyukur dengan rezeki yang Allah SWT kurniakan pada aku. Aku janji pada diri aku untuk menjaga amanah dan tanggungjawab ini dengan sedaya upaya aku. Aku akan sentiasa dahagakan ilmu tentang keibubapaan bagi aku memabuat yang terbaik untuk diri aku dan juga keluarga aku. Sekian.

No comments:

Post a Comment